کتاب هاتا یوگا – سوامی ساتیاناندا ساراسواتی – جمالی موسوی نسب – انتشارات فراروان

مشخصات:
نویسنده

مترجم

ناشر

موضوع

عمومی

سال انتشار

1402

نوبت چاپ

چاپ بیست و نهم

قطع

وزیری

نوع جلد

سلفونی

تعداد صفحه

520

شابک

9789642842919

گروه سنی

بزرگسال

توضیحات کتاب:

کتاب هاتا یوگا تمرینات مقدماتی و پیشرفته اثر سوامی ساتیاناندا سارا سواتی به مترجمی جلال موسوی نسب توسط انتشارات فراروان منتشر شد است .

یوگا هنر زندگی کردن است . دانشی است که باید با زندگی روزانه هر فرد بیاموزد . زیرا بر ذر تمام جنبه های حیاتی انسان ، اعم از جسمی ، روانی و روحی تاثیر به سزایی دارد . یوگا برگرفته از واژۀ ی.گ به معنی اتحاد و یکی شدن است . این اتحاد در اصطلاح معنوی به زبان سانسکریت عبارت است از پیوند آگاهی خالص فردی با روح کیهانی . یوگا ایجاد کننده هماهنگی و توزن بین جسم ، روح و روان است . سیستم عملی – عملی یوگا این توازن را از طریق انجام تمرین های جسمی ، تنفسی ، مودراها ئ قفل های انرژی ، تمرین های نظافتی و مراقبه تامین می کند .

کتاب حاضر سه جلد می باشد که در مبحث یوگا گرد آوری شد است . یوگا پیوندی از دو فرهنگ آریایی و هندو است . آیین درویش در خانقاه ها حافظ اسرار یوگا بود است . به این مناسبت مراسم بزرگداشتی برگزار گردید که سوامی ساتیاناندا سارا سوامی  با لباس دراویش ایارنی در آن گردهمایی حضور داشت .

در این کتاب نقش ورزش یوگا در درمان بیماری های مختلف تعریف شده است و تمرینات مختلفی برای این موضوع آموزش داده شد است . برخی از این بیماری ها عبارتند از : بیماری های داخلی ، دیابت ، آسم و آلرژی ،آتریت ، چاقی ، بیماری های روانی و…دوره های تمرین و فواید تمرین نیز بیان شد است .

هاتا یوگا شاخه ای از یوگا است . کلمه هاتا به معنای نیرو است و به این ترتیب به یک سیستم از تکنیک های فیزیکی اشاره می کند . در قرن بیستم ، یوگا هاتا، به ویژه موقیعت های فیزیکی در سراسر جهان به عنوان یک فرم فیزیکی تبدیل شده است و اکنون یوگا به معنای آن است . هاتا یوگا به معنای تعادلو توازن در روح و جسم  در بدن است .


بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه برای “کتاب هاتا یوگا – سوامی ساتیاناندا ساراسواتی – جمالی موسوی نسب – انتشارات فراروان”

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 4 =